خانه دکتری » معرفی دانشگاه ها » دانشگاه علامه طباطبایی
دانشگاه علّامه طباطبایی دانشگاه دولتی ایرانی مستقر در تهران و بزرگترین دانشگاه تخصصی ایران در زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم شناختی و مدیریت و از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است، که با دارا بودن نزدیک به ۱۸ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیئت علمی تمام وقت و ۱۲ دانشکده در حال فعالیت می‌باشد. دانشگاه علامه طباطبائی براساس اعلام نتایج بررسی «نظام جامع نظارت، ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه های کشور» در سال ۱۳۹۵ به عنوان دانشگاه تخصصی سطح یک کشور برگزیده و معرفی گردید. همچنین بر اساس نظام رتبه‌بندی جهانی معتبر RUR در سال ۲۰۱۸ میلادی، دانشگاه علّامه طباطبایی، یکی از ۱۱ مؤسسه ایرانی در بین موسسات برتر و معتبر جهان می‌باشد. این دانشگاه توسط وزارت علوم در امور بین‌الملل به عنوان برگزیده کشوری اعلام شد.
تاسیس دانشگاه علامه  طباطبائی را شاید بتوان نقطة عطفی در نظام آموزش عالی ایران دانست که نگاه اندیشمندان و دانشگاه‌های داخل و خارج را به سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی در خصوص هرچه تخصصی‌تر شدن دانشگاه‌ها معطوف نمود. از سوی دیگر انتخاب نام اندیشمندی مسلمان، علامه طباطبائی (ره) برای این دانشگاه که در حوزه‌های تفسیر، فلسفه و عرفان به مقامات رفیعی دست یافته بود، برای این دانشگاه، الگوی بسیار مناسبی برای دانشگاهیان شد و موجب گردید که دانشجویان با آشنایی بیشتر با آن عالم ربانی، مسیر مناسب تعالی و رشد دانشگاه و دانشگاهیان در حوزه‌های تزکیه، تهذیب نفس و تعلیم و تعلم را بهتر بشناسند.
در حال حاضر دانشگاه علامه طباطبائی در جایگاه بزرگ‌ترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور و به‌عنوان دانشگاه پیشرو در دستیابی به رشد و توسعه و دانش در حوزة علوم انسانی و اجتماعی کشور به لطف بهره‌مندی از توانمندی و شایستگی‌های گران‌سنگ اعضای هیئت علمی و پژوهشگران خود، منشأ خدمات ارزشمندی به جامعه بوده است. بسیاری از چهره‌های برجسته علمی، سیاسی، اجرایی و چهره‌های ماندگار و بنیان‌گذاران دانش‌های مختلف انسانی و اجتماعی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بوده‌اند.تاسیس دانشگاه علامه  طباطبائی را شاید بتوان نقطة عطفی در نظام آموزش عالی ایران دانست که نگاه اندیشمندان و دانشگاه‌های داخل و خارج را به سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی در خصوص هرچه تخصصی‌تر شدن دانشگاه‌ها معطوف نمود. از سوی دیگر انتخاب نام اندیشمندی مسلمان، علامه طباطبائی (ره) برای این دانشگاه که در حوزه‌های تفسیر، فلسفه و عرفان به مقامات رفیعی دست یافته بود، برای این دانشگاه، الگوی بسیار مناسبی برای دانشگاهیان شد و موجب گردید که دانشجویان با آشنایی بیشتر با آن عالم ربانی، مسیر مناسب تعالی و رشد دانشگاه و دانشگاهیان در حوزه‌های تزکیه، تهذیب نفس و تعلیم و تعلم را بهتر بشناسند.
هم‌اکنون دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی کشور با ۱۰ دانشکده و یک مؤسسة آموزش عالی فعال، یک پردیس تحصیلات تکمیلی، یک مرکز رشد و نه پژوهشکده و مرکز پژوهشی، در ۲۲۶ رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. تعداد اعضای هیئت‌علمی تمام‌وقت دانشگاه در حال حاضر ۵۳۰ نفر است. این دانشگاه از بدو تأسیس تا حال حاضر، حدود هفتاد و هفت هزار دانش‌آموخته به جامعه تقدیم کرده است و تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی ۹۶-۹۵، به حدود۱۸۰۰۰ نفر بوده است.

 دانشگاه علامه طباطبائی با دارا بودن اعضای هئیت علمی متخصص، دانشجویان فرهیخته و کارکنان پرتلاش خود در پیمودن سیاست های ابلاغی راهبردی مورد نظر ریاست دانشگاه از سال  ۱۳۹۳، پیشرفت ها و موفقیت های قابل توجهی را تجربه نموده است. کسب عنوان دانشگاه سطح یک و دانشگاه برتر در کنار ۱۲ دانشگاه تخصصی و برگزیده کشور گواهی بر این مدعاست. دانشگاه علامه طباطبائی بر اساس ارزیابی شاخص ها و معیارهای آموزشی و پژوهشی مورد نظر از سوی وزارت متبوع در سال گذشته افتخار دیگری را در تاریخ پر فراز و نشیب خود کسب کرد و در کنار دانشگاه صنعتی شریف، علم و صنعت ایران، صنعتی امیر کبیر و صنعتی اصفهان به عنوان دانشگاه‌ تخصصی سطح یک انتخاب گردید.

دانشکده‌ها
دانشگاه علامه طباطبائی دارای سیزده دانشکده و مؤسسه آموزش عالی است. این دانشکده‌ها در مرکز و شمال تهران گسترده شده‌اند و فعلاً دارای مرکزیت نیستند. از اواسط دههٔ ۱۳۸۰ با انتقال دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی و دانشکدهٔ روان‌شناسی و علوم تربیتی به محلهٔ دهکدهٔ المپیک، پروژهٔ متمرکز کردن دانشگاه علامه طباطبایی شروع شد. در سال ۱۳۹۷ دانشکده ریاضی و علوم رایانه به ساختمان سابق مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو انتقال یافت.

دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی
دانشکده  حقوق و علوم سیاسی با۱۳۳۵ دانشجو و بیشتر از ۶۵ نفر عضو هیأت علمی در دو حوزة آموزشی و پژوهشی  از فعال ترین دانشکده‌ها می‌باشد.
 دانشکده  در دوره کارشناسی دارای دو رشته حقوق و علوم‌ سیاسی بوده که هر ساله در دوره‌های  شبانه و روزانه دانشجو می‌پذیرد. تعداد قابل توجهی از استعدادهای درخشان و رتبه‌های  برتر و برگزیدگان کنکور سراسری در این  دانشکده مشغول به تحصیل هستند. آمار بالای قبولی  فارغ التحصیلان کارشناسی این دانشکده در دوره‌های تحصیلات تکمیلی گویای کیفیت  بالای خدمات آموزشی و پژوهشی ارائه شده   است.
  در سطح  کارشناسی ارشد ، دانشکده در ۱۴ رشته فعالیت می‌کند: روابط‌ بین‌الملل، علوم‌سیاسی،  اندیشه‌سیاسی در اسلام، مطالعات منطقه‌ای گرایش اروپا، مطالعات منطقه‌ای گرایش  خاورمیانه ، حقوق  اقتصادی، حقوق ارتباطات، حقوق‌بشر، حقوق‌بین‌الملل، حقوق جزا و جرم‌شناسی، حقوق  تجارت بین‌الملل، حقوق خصوصی، حقوق عمومی وحقوق مالکیت فکری. این دانشکده در مقطع  دکتری نیز فعال بوده و در حال حاضر دانشجویان در سه رشته حقوق بین‌الملل، علوم  سیاسی و روابط ‌بین‌الملل در دورة دکتری مشغول به تحصیل هستند.

 در بخش  پژوهش نیز این دانشکده از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار است. کتابخانه تخصصی، سایت  رایانه ای، نشریه تخصصی حقو ق و نشریه تخصصی سیاست، دفتر هدایت امور پژوهشی و  لابراتوار زبان از جمله بخش‌های فعال پژوهشی این دانشکده هستند که هر کدام به طور  مستقل به ارائه خدمات تخصصی به استادان و دانشجویان مقاطع مختلف مشغولند.

کتابخانه  تخصصی دانشکده دارای ۴۳ هزار عنوان مدارک، ۱۱ هزار عنوان کتاب فارسی، ۳۵۰۰  عنوان کتاب لاتین، ۲۴۵ عنوان مجله فارسی، ۷۶  عنوان مجله لاتین، ۷۱۷ عنوان پایان‌نامه وحدود ۲۰۰لوح فشرده فارسی و انگلیسی می‌باشد.  دسترسی به کلیه منابع به طور شبکه‌ای بوده و   فرایند دیجیتالی کردن کلیه مدارک به سرعت در حال انجام است.کتابخانه در بخش‌های  مختلفی چون تالار عمومی، تالار نشریات، بخش پایان‌نامه‌ها، بخش تحقیقات دانشجویی و  بخش کتاب ‌های مرجع به ارائه خدمت در دو بخش میز امانت و استفاده از فضای دانشکده فعالیت  می کند. لازم به ذکر است که امکان جستجوی رایانه‌ای کتاب و نشریه در این بخش برای  کلیه استادان و دانشجویان میسر است .

شورای  انفورماتیک دانشکده به منظور دریافت و پردازش پیشنهادات و نظرات دانشجویان و  استادان وارتقای کمی وکیفی خدمات با مدیریت معاونت پژوهشی دانشکده وعضویت  نمایندگان گروهها به طور مرتب برگزار می شود.

نشریات  این دانشکده از منابع مهم علمی کشور به شمار می‌روند. در نشریه پژوهش سیاست  جدیدترین یافته‌های استادان علوم سیاسی و روابط  بین الملل مندرج می‌شود. نشریه پژوهش حقوق نیز که حاصل آخرین دیدگاههاو اظهارنظر  علمای حقوق است مرجع بسیاری از بخشهای اجرائی و قضائی کشور است.

اعضای  محترم هیأت علمی در کنار فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خود اقدام به اجرای طرحهای  پژوهشی می‌نمایند، از آن جمله می‌توان به اجرای طرحهایی چون : تبارشناسی قدرت در  اسرائیل، درآمدی نظری بر تحول دولت در ایران معاصر، در آمدی نظری بر مفهوم دولت در  اسلام، ریشه‌های روانشناختی بنیادگرایی یهودی ، طبقه بندی  موضوعی و تفصیلی آراء و نظرات مشورتی دیوان‌‌بین‌المللی،  چین و آینده سیاست بین‌الملل، نظریه‌های منازعه سیاسی، حقوق و مقررات هوایی در  حقوق‌بین‌الملل در ایران، انگلیس و کانادا، انقلاب به مثابه ابزاری برای تحول  اجتماعی، هرمنوتیک و شناخت روابط‌جهانی، خسارات قابل جبران در  حقوق ایران، اندیشه سیاسی در صحیفه سجادیه،  مطالعه تطبیقی احکام فقدان چک، درآمدی نظری بر جهانی شدن و هویت قومی، آنارشیسم  پنهان در مکاتب سیاسی رقیب،اشاره کرد.

در کنار  طرحها، در دانشکده به طور مستمر همایش‌ها و سمینارهای علمی مختلفی برگزار می‌شود.  برخی از این سمینارها با مشارکت دانشگاههای اروپایی برگزار شده است از جمله همایش  بیواتیک، همایش نظامهای انتخابی ( آبان ۱۳۸۷)، همایش حقوق انرژی ( آبان ۱۳۸۷ ) ،  نقد و بررسی لایحه حقوق تجارت، آشنایی با سازمان جهانی تجارت،سیاست در سیره نبوی .

سخنرانی‌های  علمی بخش مهمی از فعالیت گروههای دانشکده است. در هر نیمسال مطابق برنامه‌ر‌یزی گروههای  آموزشی عناوین و اسامی سخنرانان را در آن نیمسال اعلام کرده، مطابق یک برنامه  زمانبدی، دانشجویان در اوقات فراغت خود در جلسات سخنرانی شرکت کرده و فضای بحث و  چالش علمی همواره داغ و پرحرارت است.
دانش‌آموختگان برجسته این دانشکده شهیندخت مولاوردی، مینو خالقی و مژده لواسانی


دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی
دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی یکی از دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبایی است. این دانشکده دولتی بوده و در شهر تهران، محلهٔ سعادت آباد (تهران)، خیابان علامه طباطبایی جنوبی، تقاطع حق طلب غربی واقع است. این دانشکده پیش از انقلاب ایران (۱۹۷۹) به مدرسه عالی ترجمه معروف بود. از سال ۱۳۶۲ در دانشگاه علامه طباطبایی ادغام شده و فعالیت آموزشی خود را تحت عنوان «دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی» آغاز کرد.

دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی مطابق با مصوبه شورای انقلاب در دی ماه ۱۳۶۰ تشکیل شد و از اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲ فعالیت آموزشی خود را در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، مترجمی زبان فرانسه و زبان و ادبیات عرب آغاز نمود.  

دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی از ادغام مؤسسات آموزش عالی ذیل تشکیل شده است:
    مدرسه عالی ادبیات و زبان‌های خارجی
    مدرسه عالی ترجمه
    دانشکده دماوند
    پژوهشکده فرهنگ ایران
    دانشگاه ابوریحان بیرونی
    دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی


مطابق با مصوبه هیأت امنای دانشگاه مورخ ۹۰/۱۰/۱۳ با ایجاد دانشکده‌های زبان‌های خارجی و الهیات و معارف اسلامی پس از اخذ مجوز گروه‌ها از شورای گسترش آموزش عالی وزارت متبوع موافقت شده و در سال ۱۳۹۱ دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی به سه دانشکده زبان و ادبیات فارسی، زبان‌های خارجی و الهیات و معارف اسلامی تفکیک گردید و سپس دو دانشکده ی زبان و ادبیات فارسی و زبان های خارجی مجددا تجمیع شد و تحت نام دانشکده ی ادبیات فارسی و زبان های خارجی قرار گرفت.

استادان برجسته این دانشکده سیروس شمیسا   سعید حمیدیان    میرجلال‌الدین کزازی   حسین پاینده   محمد دبیرمقدم   احمدعلی حیدری   گلناز مدرسی قوامی   کورش صفوی   مجتبی منشی‌زاده   علی‌اصغر مصلح   فرزانه فرحزاد   غلامرضا تجویدی   حسین ملانظر می باشند.
 
دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی
دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌­طباطبایی با پیشینه‌­ای که به زمان تأسیس مدرسه عالی بازرگانی در سال ۱۳۳۷ باز می­گردد،‌ یکی از ریشه‌­دارترین دانشکده‌‌های اقتصاد در کشور است.  

این دانشکده با دارا بودن بیشترین تعداد عضو هیأت علمی در بین دانشکده‌های اقتصاد سراسر کشور، تنوعی بی­‌بدیل را در تخصص‌­ها و دیدگاه‌­های مختلف داراست که نتیجه آن در تنوع رشته‌­ها و گرایش‌های مختلف اقتصاد متبلور شده است. این ویژگی­ در کنار مزیت­‌های دیگری همچون وجود قطب علمی اقتصاد توسعه،‌ پژوهشکده علوم اقتصادی و دارا بودن فصلنامه‌­های علمی-پژوهشی متعدد (فصلنامه پژوهشنامه اقتصادی، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی ایران،‌فصلنامه اقتصاد انرژی ایران و فصلنامه اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی) سبب شده تا همواره مورد توجه ویژه نهادهای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کشور قرار گرفته و به عنوان سرمایه‌ای نمادین در آموزش و پژوهش اقتصاد در ایران،‌ ایفای نقش نماید.

برگزاری همایش‌­های ملی و نشست­‌ها و کارگاه‌­های آموزشی و پژوهشی تخصصی متعدد،‌ محیط دانشکده را به فضایی پویا تبدیل نموده است. تمامی مزیت‌های مذکور سبب شده تا متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع مختلف رشته اقتصاد، این دانشکده را به عنوان اولویتی آرمانی انتخاب نمایند. این دانشکده تاکنون در مقاطع و گرایش‌‌های مختلف به شرح زیر دانشجو پذیرفته است:

مقطع کارشناسی در ۴ رشته اقتصاد بازرگانی،‌اقتصاد صنعتی،‌ اقتصاد کشاورزی  و اقتصاد نظری می‌باشد و از  سال ۱۳۹۵ به بعد  دانشجو فقط به عنوان رشته علوم اقتصادی پذیرفته می‌شود و در ترم ۳ می‌توانند گرایش‌های خود را انتخاب کنند.

مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته علوم اقتصادی (با ۶ گرایش اقتصاد نظری،‌ اقتصاد توسعه و برنامه‌­ریزی اقتصادی، ‌اقتصاد محیط زیست، اقتصاد انرژی، اقتصاد اسلامی و اقتصاد و تجارت‌الکترونیک) 

مقطع دکتری در ۳ رشته علوم اقتصادی (با گرایش‌­های اقتصاد بین‌­الملل،‌اقتصاد ایران،‌اقتصاد ریاضی،‌اقتصاد سنجی،‌اقتصاد پولی،‌اقتصاد مالی،‌اقتصاد منابع،‌اقتصاد شهری و منطقه‌­ای، ‌توسعه اقتصادی و اقتصاد بخش‌عمومی)،‌اقتصاد نفت و گاز (با گرایش­‌های بازارها و مالیه نفت و گاز و حقوق و قراردادهای نفت و گاز) و فلسفه اقتصاد اسلامی.

چهار انجمن علمی تخصصی این دانشکده عبارتند از 'انجمن علمی توسعه اقتصادی و برنامه ریزی ، انجمن علمی اقتصاد نظری ، انجمن علمی انرژی و محیط زیست و انجمن علمی تجارت الکترونیک

دانشکدهٔ الهیات و معارف اسلامی
دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی در سال ۱۳۹۱ با سه رشته « کلام اسلامی»،«علوم قرآن وحدیث» و « مدرسی معارف اسلامی» شروع به فعالیت نمود و هم اکنون با چهار گروه زیر به فعالیت ادامه می دهد.مکان این دانشکده در حال حاضر در پردیس مرکزی  دانشگاه علامه طباطبائی می باشد. 


ردیف
رشته 
مقطع
۱
علوم قرآن و حدیث
کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری
۲
معارف اسلامی
کارشناسی ارشد، دکتری
۳
فلسفه و کلام اسلامی
کارشناسی ارشد
۴
فقه و مبانی حقوق اسلامی
کارشناسی ارشد

دانشکدهٔ تربیت بدنی
رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی از سال ۱۳۶۳ در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی راه اندازی شد و در ابتدا به امر مدیریت آموزش دروس تربیت بدنی عمومی اشتغال داشت و تمام دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی برای گذراندن درس تربیت بدنی عمومی به تنها سالن ورزش موجود در دانشگاه که در دانشکده اقتصاد بود، مراجعه می نمودند. اعضای این گروه که در واقع بنیانگزاران ورزش در دانشگاه علامه طباطبائی بودند، عبارت بودند از: آقای مصطفی حکمت پور، آقای علی اکبر ایزدی، آقای دکتر جواد شهلائی، خانم مینودخت میرحیدر، آقای دکتر غلامعلی کارگر، خانم دکتر زهرا سلمان، خانم ثریا یگانه، خانم ناهید افشار، خانم جمشیدی و آقای دکتر ذوالفقار نسب.
گروه تربیت بدنی در سال ۱۳۸۵ به‌عنوان یکی از گروه‌های آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی راه‌اندازی شد و از این تاریخ به جذب اولین گروه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت ورزشی پرداخت و همزمان برای راه اندازی رشته رفتار حرکتی اقدام کرد و به این منظور به جذب اعضای هیئت علمی جدید اقدام نمود. در سال ۱۳۹۰ رشته رفتار حرکتی نیز در دانشکده تربیت بدنی راه اندازی گردید و اولین گروه دانشجویان گرایش رفتار حرکتی در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه راه یافتند.   

 به مرور زمان با توجه به تخصصی شدن رشته تربیت بدنی گرایش های آسیب شناسی ورزشی و روانشناسی ورزشی در سال ۱۳۹۱ در این گروه راه اندازی و پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد صورت گرفت. با ازدیاد تعداد گرایشها و همچنین افزایش تعداد اعضای هیئت علمی حال وقت آن بود که دانشکده تربیت بدنی تشکیل و گروه تربیت بدنی از دانشکده روانشناسی جدا شود و بطور مستقل در قالب دانشکده تربیت بدنی به فعالیت خود ادامه دهد و به این ترتیب در سال ۱۳۹۲ با تصویب وزارت متبوع و هیئت‌امنای دانشگاه، دانشکدۀ تربیت‌بدنی و علوم ورزشی با سرپرستی سرخانم دکتر زهرا سلمان تأسیس گردید. در سال ۱۳۹۵ گرایش مدیریت اماکن ورزشی و فیزیولوژی ورزشی نیز به جمع رشته ها و گرایشهای تحصیلی این دانشکده اضافه شدند.

این دانشکده در حال حاضر با ۴ گروه آموزشی و ۱۶ نفر عضو هیات علمی به آموزش حدود ۳۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اهتمام دارد.

پیرو طرح تجمیع دانشکده‌های دانشگاه، این دانشکده هم اکنون در محل پردیس شماره ۳ دانشگاه واقع در ورودی غربی مجموعه ورزشی آزادی مستقر ‌شده است. مجموعه کتابخانه، سایت کامپیوتر، آزمایشگاه‌های تخصصی و سالن‌ ورزشی ازجمله امکانات و تسهیلات موجود و در اختیار دانشکده است.

دانشکدهٔ روان‌شناسی و علوم تربیتی
دانشكده روانشناسـي و علوم تربيتي دانشگاه علامه طباطبايي پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در دي ماه ۱۳۶۰ از ادغام رشته هاي علوم تربيتي و روان شناسي :
• دانشگاه ابوريحان بيروني
• دانشگاه آزاد ايران
• مدرسه عالي شميران
• دانشكده دماوند
• مدرسه عالي پارس
• دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي
در مجتمع دانشگاهي ادبيات و علوم انساني و سپس در سال ۱۳۶۳ پس از ادغام اين مجتمـع با مجتمع دانشگاهي علوم اداري و بازرگاني در دانشگاه علامه طباطبايي تاسيس يافته و سپس بـا انتقال رشتـه معارف اسلامي بـه دانشگاه شهيـد بهشتـي بـه دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي تغيير نام داده است .
دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي در راستاي تجميع و طرح جامع دانشگاه در تيرماه سال ۱۳۸۵ به پرديس دانشگاه علامه طباطبايي واقع در دهكده المپيك انتقال يافته است و در شمال غربي سازمان مركزي دانشگاه و دانشكده حقوق و علوم سياسي استقرار دارد.
تاريخ تاسيس: ۱۳۶۳
محل استقرار فعلي: ضلع شمال غربي دانشگاه واقع در دهكده المپيك
گروههاي آموزشي موجود:
كتابداري و اطلاع رساني، تكنولوژي آموزشي، مديريت آموزشي، روان شناسي تربیتی، سنجش و اندازه گيري، آموزش و پرورش، مشاوره، روان شناسي باليني و عمومی، روان شناسي و آموزش كودكان استثنايي، فلسفه تعليم و تربیت اسلامي


دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی
دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی یکی از دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبایی است. این دانشکده دولتی بوده و در شهر تهران، خیابان شریعتی، سه راه ضرابخانه، کوچه داوود گل‌نبی واقع است.
این دانشکده با نام دانشکده علوم سیاسی و ارتباطات اجتماعی، پس از ایجاد مجتمع دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی در دی ماه ۱۳۶۰ تشکیل شد و به دنبال جدا شدن رشته علوم سیاسی از این مجتمع و انتقال آن به دانشگاه تهران و شهید بهشتی، به دانشکده علوم اجتماعی تغییر نام داد. دانشجویان این دانشکده متشکل از دانشجویان چندین دانشکده و مدرسه عالی مانند مدرسه عالی شمیران، آموزشگاه عالی خدمات اجتماعی، دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی و آموزشگاه مددکاری یاغچی‌آباد بوده‌اند.

دانشکده علوم ارتباطات نیز در ابتدا بخشی از دانشگاه علوم اجتماعی بود که از سال ۱۳۹۴ از این دانشکده جدا شده و به طور جداگانه اقدام به پذیرش دانشجو کرد.
در سال ۱۳۹۰ تفکیک جنسیتی در دانشگاه علامه طباطبایی گسترش یافت و ۹۰ درصد کلاس‌های درس مقطع کارشناسی دانشکده‌های علوم اجتماعی و ارتباطات این دانشگاه زنانه-مردانه شد. این تفکیک بیشتر در دروس تخصصی رشته‌های برنامه‌ریزی دانشکده‌های علوم اجتماعی و ارتباطات انجام شد و از میان ۵۱ واحد درسی در گرایش‌های برنامه‌ریزی اجتماعی و مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات رشته علوم اجتماعی ۴۶ واحد به شکل مجزا و تنها ۵ واحد درسی به شکل مشترک به هردو گروه جنسی مردان و زنان ارائه می‌شود. از ۴۶ واحد درسی تفکیک شده نیز ۳۰ واحد برای زنان و ۱۶ واحد مخصوص مردان ارائه شد. این تفکیک جنسیتی موجب نگرانی دانشجویان این دانشگاه شده‌است.

دانشکدهٔ علوم ارتباطات
دانشکده علوم ارتباطات یکی از دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبایی است که در پردیس مرکزی (دهکده المپیک) واقع شده‌است. این دانشکده جدیدترین دانشکده دانشگاه می‌باشد که از دانشکده علوم اجتماعی در سال ۱۳۹۴ جدا شد.
دانشکده علوم ارتباطات، ابتدا با نام مدرسه عالی مطبوعات و روابط عمومی با چهار رشته روزنامه نگاری، روابط عمومی، مدیریت تبلیغات و بازاریابی و مترجمی در سال ۱۳۴۵ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۰ به دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی تغییر نام یافت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مرکز زیر عنوانِ دانشکده علوم سیاسی و اجتماعی در مجمع دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی ادغام شد و در سال ۱۳۶۰ به دنبال جدا شدن رشته علوم سیاسی از این مجتمع به دانشکده علوم اجتماعی تغییر نام داد.

گروه آموزشی ارتباطات اجتماعی با توجه به پیشنیه فعالیت آکادمیک خود و با توجه به حضور استادان صاحب نامی چون دکتر کاظم معتمد نژاد ( پدر علوم ارتباطات ایران) و دیگر چهره های شاخص آموزش روزنامه نگاری و ارتباطات کشور همواره به عنوان یکی از کانون های اصلی آموزش این رشته در سطح دانشگاه های ایران مطرح بوده است که در ذیل  دانشکده علوم اجتماعی به جامعه علمی کشور خدمات ارائه می نمود. از این رو، با توجه به تحولات ارتباطی و اطلاعاتی گستره در سطح بین المللی و نیاز و ضرورت بهره مندی از متخصصان و صاحبنظران برای فعالیت در این عرصه، مقدمات شکل گیری و راه اندازی دانشکده ای مستقل با نام دانشکده ارتباطات در نیمه دوم سال ۱۳۸۳ شکل گرفت که متاسفانه با تغییر مدیریت در دانشگاه این اقدام بی ثمر ماند.

در سال ۱۳۹۲ با توجه به استقرار مدیریت جدید در دانشگاه و تغییر رویکرد نسبت به ضرورت استقلال و نیز توسعه رشته ها و زمینه های مربوط به حوزه ارتباطات اجتماعی، روزنامه ­نگاری و روابط عمومی، بار دیگر تاسیس دانشکده ای مستقل با نام علوم ارتباطات در دستور کار دانشگاه قرار گرفت و با توجه به اهمیت، از سوی دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه، دکتر محمد مهدی فرقانی به سمت مسئول پیگیری و راه اندازی دانشکده ارتباطات منصوب شد که با لطف الهی و با تلاش های مجدانه ایشان و دیگر مسئولان دانشگاه این دانشکده در تیرماه  سال ۹۴ رسما با تفویض مدیریت از سوی رئیس دانشگاه به دکتر فرقانی فعالیت مستقل خود را آغاز کرد و بدین ترتیب، نخستین دانشکده علوم ارتباطات کشور در دانشگاه علامه طباطبایی شکل گرفت.

در حال حاضر این دانشکده با ۲۱ عضو هیئت علمی تمام وقت به امر آموزش بیش از نزدیک به یک هزار دانشجو در سه گروه آموزشی و هفت رشته تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی اهتمام دارد.

این دانشکده در آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ به پردیش شماره یک دانشگاه منتقل شد و در ساختمانی مستقل به فعالیت آموزشی خود ادامه داد.

گروه‌های آموزشی
روزنامه‌نگاری
مقطع لیسانس: روزنامه‌نگاری
مقطع فوق لیسانس: گرایش ارتباطات اجتماعی، مدیریت رسانه

روابط عمومی
مقطع لیسانس: روابط عمومی
مقطع فوق لیسانس: روابط عمومی

ارتباطات
مقطع لیسانس: مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات
مقطع فوق لیسانس: گرایش علوم ارتباطات اجتماعی
مقطع دکتری: علوم ارتباطات


دانشکدهٔ آمار ،ریاضی و علوم رایانه
از سال ۱۳۶۳ پس از ادغام برخی واحدهای دانشگاهی و تأسیس دانشگاه، رشته آمار سیر تکاملی خود را آغاز نموده و استادان این رشته در طول دوران همواره یاری کننده دیگر دانشکده ها در امر تدریس دروس ریاضی- آمار و رایانه و امور پژوهشی و پایان نامه ها و رساله ها بوده است. با توجه به اهمیت علوم ریاضی و رایانه در دیگر علوم به خصوص علوم انسانی، تشکیل این دانشکده در بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور در سال های اخیر دنبال شد که خوشبختانه به ثمر رسید.

سابقه اولیه فعالیت این دانشکده به سال ۱۳۶۸ با اخذ مجوز برای راه اندازی رشته آمار در دانشکده اقتصاد بر می گردد. در سال ۱۳۷۶ اولین دوره کارشناسی ارشد تحت عنوان آمار اقتصادی و اجتماعی راه اندازی شد و به ترتیب در سال های بعد با راه اندازی رشته های ریاضیات مالی و علوم کامپیوتر ادامه پیدا کرد. دانشکده آمار، ریاضی و رایانه از سال ۹۲ با تشکیل ۳ گروه آموزشی شامل: آمار، ریاضی و علوم رایانه به طور رسمی تأسیس و در محل دانشکده اقتصاد فعالیت داشت. 

این دانشکده ۲۱ عضو هیات علمی و حدودا ۵۰۰  دانشجوی شاغل به تحصیل دارد که در رشته های آمار، آمار ریاضی، آمار اجتماعی و اقتصادی، ریاضیات مالی، علوم کامپیوترو در سه مقطع تحصیلی مشغول به تحصیل می باشند.

لازم به ذکر است دانشکده آمار، ریاضی و رایانه با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه در تاریخ ۶ آبان ماه ۱۳۹۷ در محل ساختمان جدید این دانشکده واقع در خیابان خالد اسلامبولی خیابان هفتم افتتاح شد و همچنین طی این مراسم، از زحمات دکتر نعمت الهی به عنوان سرپرست دانشکده تقدیر شده و دکتر پورطاهری به عنوان اولین رئیس دانشکده علوم ریاضی و رایانه دانشگاه علامه طباطبائی معارفه گردید.

دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
دانشکده مدیریت و حسابداری یکی از دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبایی است که در پردیس مرکزی (دهکده المپیک) واقع شده‌است. این دانشکده تا پیش از انقلاب اسلامی ایران با عنوان مدرسه عالی بازرگانی تهران به فعالیت می‌پرداخته‌است و پس از تشکیل دانشگاه علامه طباطبایی، تحت عنوان دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی به فعالیت می‌پردازد. در حال حاضر این دانشکده به سبب قدمت، پیشینه آموزشی و اعضای هیئت علمی خود در ادوار گوناگون مشهور می‌باشد.

در مرداد ماه سال ۱۳۶۰به منظور یکپارچگی بیشتر در رشته های مشابه درمجتمع علوم اداری و بازرگانی برخی از مدارس عالی و دانشکده ها نظیر مدرسه عالی بازرگانی، مدرسه عالی خدمات جهانگردی و اطلاعات، مدرسه عالی مهمانداری و خدمات پرواز، مدرسه عالی ایران زمین، مدرسه عالی ریاضیات و مدیریت اقتصادی کرج، موسسه عالی حسابداری، موسسه علوم بانکی، سازمان مدیریت صنعتی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مرکز مطالعات مدیریت ایران با هم ادغام شدند و دانشکده مدیریت و حسابداری تاسیس شد. قدمت دانشکده مدیریت و حسابداری در واقع در رشته حسابداری و امور مالی به سال ۱۳۳۶و در رشته بازرگانی به سال ۱۳۳۷و در رشته مدیریت دولتی به سال ۱۳۵۱برمی گردد. این دانشکده در بدو تاسیس در رشته و گرایش های تحصیلی مدیریت (بازرگانی، دولتی، صنعتی)، حسابداری، خدمات بانکی، خدمات پستی، خدمات پرواز، جهانگردی و هتلداری در مقاطع مختلف دانشجو تربیت کرده است.

گروه‌های آموزشی
گروه مدیریت بازرگانی
مقطع لیسانس: گرایش مدیریت بازرگانی
مقطع فوق لیسانس: گرایش بازرگانی بین‌الملل، مدیریت بازاریابی، مدیریت تحول، مدیریت بیمه
مقطع دکتری: گرایش سیاستگذاری بازرگانی، بازاریابی بین‌الملل، رفتار سازمانی و منابع انسانی[۴]

گروه مدیریت صنعتی
مقطع لیسانس: گرایش مدیریت صنعتی
مقطع فوق لیسانس: گرایش مدیریت تولید، مدیریت تکنولوژی، مدیریت فناوری اطلاعات، تحقیق در عملیات
مقطع دکتری: گرایش مدیریت تولید، مدیریت تکنولوژی، مدیریت فناوری اطلاعات، تحقیق در عملیات[۵]

گروه مدیریت دولتی
مقطع لیسانس: گرایش مدیریت دولتی
مقطع فوق لیسانس: گرایش مدیریت منابع انسانی، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، مدیریت تشکیلات و روش‌ها، مدیریت شهری، مدیرریت کارآفرینی
مقطع دکتری: گرایش مدیریت منابع انسانی، مدیریت تصمیم‌گیری و خط مشی گذاری عمومی، مدیریت تطبیقی و توسعه[۶]

گروه مدیریت جهانگردی
مقطع لیسانس: گرایش مدیریت جهانگردی، مدیریت هتلداری
مقطع فوق لیسانس: گرایش مدیریت جهانگردی
مقطع دکتری: گرایش مدیریت جهانگردی[۷]

گروه حسابداری
مقطع لیسانس: گرایش حسابداری
مقطع فوق لیسانس: گرایش حسایداری، حسابرسی، حسابداری مدیریت، حسابداری بخش عمومی
مقطع دکتری: حسابداری

مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو
با توجه به نقش و اهمیت بیمه در شکوفایی، رشـد و توسعـه اقتصـادی کشورها، به همت مدیـران وقت صنعت بیمه در سال ۱۳۴۸ (  ۱۹۶۹میلادی)، مدرسه عالی بیمه تهران (Tehran College of Insurance) توسط اعضای مؤسس آن  به عنوان یک مؤسسه غیرانتفاعی تشکیل و اساسنامه آن به تصویب وزارت علوم رسید و از سال ۱۳۴۹ اقدام به پذیرش دانشجو در سطح کارشناسی مدیریت بیمه نمود.
مدرسه عالی بیمه تهران در ابتدای کار از دو بخش فارسی و انگلیسی تشکیل شد به طوری که بخش انگلیسی آن، مدرسه عالی بین‌المللی بیمه RCD نام گرفت. این بخش از مدرسه عالی در چارچوب سازمان همکاری منطقه‌ای برای توسعه (RCD) و به منظور تربیت و تأمین نیروی انسانی متخصص تحت عنوان کارشناس بیمه جهت کشورهای عضو یعنی سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان فعالیت خود را آغاز نمود،که البته این موضوع به پیشنهاد هیأت مدیره صندوق بیمه اتکایی RCD و تصویب شورای وزیران سه کشور (COM) انجام شد. این مدرسه عالی علاوه بر وزارت علوم ایران، مورد تأیید وزارت آموزش پاکستان و وزارت آموزش ملی ترکیه نیز قرار گرفت. مقر آن در تهران بوده و با مؤسسه بیمه چارتر لندن و دانشکده بیمه نیویورک همکاری نزدیک داشت. علاوه بر این با دانشگاههای کراچی، استانبول و تهران نیز ارتباط رسمی برقرار نمود. زبان آموزشی آن نیز انگلیسی تعیین شد تا بتواند از کلیه کشورها دانشجو بپذیرد.
مدرسه عالی بین‌المللی بیمهRCD  تا سال ۱۳۵۸ و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران فعال بود. در سال ۱۳۶۴ (۱۹۸۵) و با شکل گیری مجدد RCD، تحت عنوان سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو- ECO) مجدداً نیاز به فعالیت مدرسه عالی بین‌المللی بیمه RCD  به عنوان یک الگوی مناسب برای همکاری های منطقه‌ای و تأمین نیروی انسانی متخصص کارشناس بیمه مطرح شد. در نهایت بر پایه توافق سران کشورهای عضو اکو و به استناد موافقتنامه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اساسنامه مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو در سال ۱۳۶۹ مصوب و جایگزین اساسنامه مدرسه عالی بین‌المللی بیمه RCD سال ۱۳۴۸شد. بر این اساس نام مدرسه عالی بین‌المللی بیمه RCD به مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو (ECO College of Insurance) تغییر یافت و وابسته به دانشگاه علامه طباطبایی اعلام شد. مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو از مهرماه ۱۳۷۰ (سپتامبر۱۹۹۱) اقدام به پذیرش دانشجو در سطح کارشناسی مدیریت بیمه نمود. بازگشایی مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو توسط دبیر کل اکو به اولین اجلاس شورای وزیران اکو در ماه مه سال ۱۹۹۱ گزارش شد و رئیس جمهور وقت ایران نیز در سخنرانی خود در دومین اجلاس سران اکو در سال ۱۳۷۲ درکشور ترکیه بازگشایی آن را اعلام کرد. در نهایت پنجمین اجلاس شورای وزیران اکو در بهمن ماه ۱۳۷۳ (ژانویه ۱۹۹۵) در عشق‌آباد، پایتخت کشور ترکمنستان اساسنامه مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو را تصویب نمود. بدین ترتیب با تصویب اساسنامه مؤسسه توسط شورای وزیران اکو (COM) فعالیت این مؤسسه آموزشی در تهران به عنوان یکی از مجموعه‌های سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) مورد تاکید واقع شد. در ادامه ایجاد ۵۰ پست سازمانی علمی و اداری در مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو در سال ۱۳۷۴ به تأیید ریاست جمهوری وقت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور رسید.
در سال ۱۳۸۲ شورای وزیران اکو گروهی را مأمور ارائه راهکارهایی برای تقویت سازمان اکو جهت بررسی وضعیت موجود مؤسسات وابسته و چگـونگی فعال تر کردن آنها نمود. گروه یاد شـــده پس از انجام بررسی های لازم به وجود خلاء آموزشی در منطقه اشاره و توصیه نمود که اساسنامه مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو با هدف تبدیل آن به یک مؤسسه آموزشی معتبر بین‌المللی اصلاح گردد. در همین راستا پیش نویس اصلاحی اساسنامه مؤسسه تهیه شد و در جلسات مختلف با نمایندگان کشورهای عضو اکو این اساسنامه مورد بحث و بررسی قرارگرفت. این اساسنامه که مشتمل بر ۱۵ ماده می باشد در تاریخ ۲۰ اکتبر۲۰۰۷ (  ۲۸ مهر  ۱۳۸۶) در شهر هرات کشور افغانستان تهیه و مورد تصویب شورای وزیران اکو قرار گرفت. نسخه اصلی (به زبان انگلیسی) به دولت جمهوری اسلامی ایران ارائه شد. و دولت ایران نسخه های تایید شده (برابر اصل) اساسنامه را برای کشورهای عضو و دبیرخانه اکو ارسال نمود.

برخی از دستاوردهای علمی موسسه:

ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی
امتیازات علمی بین‌المللی
اعطای بورسیه به متقاضیان عضو کشورهای اکو
برگزاری سمینارهای علمی
فعالیت‌های علمی دانشجویی
کتابخانه تخصصی مؤسسه
قدردانی نهادهای مرتبط بیمه‌ای از مؤسسه

 ترکیب هیات امنا
ترکیب هیأت امنای مدرسه عالی بین المللی بیمه RCD مصوب شورای وزیران RCD) ۱۳۴۹)
 رئیس هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران
رئیس دانشگاه تهران
شش عضو از هیأت مدیره شرکت بیمه اتکایی RCD مشتمل بر دو عضو ایرانی:(رئیس بیمه مرکزی ایران، رئیس شرکت سهامی بیمه ایران)
دبیر کل RCD
نماینده وزارت علوم
رئیس مدرسه عالی بین‌المللی بیمه RCD
نماینده هیأت مؤسسین
 جمعاً ۱۲ نفر که ۷ نفر آنها ایرانی بودند
  ترکیب شورای عالی مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو مصوب شورای وزیران اکو در بهمن ماه ۱۳۷۳
 وزیر فرهنگ و آموزش عالی یا نماینده تام الاختیار ایشان
دبیر کل اکو
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی
رئیس کل بیمه مرکزی ایران
مدیران عامل شرکت های بیمه "میلی ری" ترکیه و شرکت بیمه پاکستان
سه نفر از اعضای هیأت علمی که به پیشنهاد رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و تأئید وزیر فرهنگ و آموزش عالی با حکم رئیس دانشگاه به مدت ۲ سال به عضویت شورای عالی مؤسسه منصوب می شوند و انتخاب مجدد آنان بلامانع است.
دو نفر نماینده علمی هر یک از کشورهای ترکیه و پاکستان از طرف سازمان آموزش عالی کشورهای متبوعه
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی
رئیس مؤسسه به عنــوان دبیر شورای عالی بدون داشـتن حق رأی در جلسات شـورای عالی شرکت می کند
جمعاً ۱۴ عضو دارای حق رأی که ایران دارای ۷ رأی بود

 ترکیب هیأت امنای موسسه آموزش عالی بیمه اکو مصوب شورای وزیران اکو در مهرماه ۱۳۸۶:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران یا نماینده تام‌الاختیار ایشان؛
دبیرکل اکو؛
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی؛
رئیس موسسه، به عنوان دبیر هیات امنا؛
سه نفر نمایندگان دانشگاهی از کشورهای عضو اکو، که به وسیله کشورهای عضو کاندید می شوند و توسط شورای وزیران برای یک دوره دوساله انتخاب می شوند.
نماینده دایمی جمهوری اسلامی ایران در اکو؛
یک شخصیت برجسته دانشگاهی که توسط رئیس دانشگاه انتخاب می شود.
جمعا ۹نفر که ۵ نفر آنها ایرانی می باشند.

پردیس تحصیلات تکمیلی خودگردان دانشگاه علامه طباطبائی
پردیس تحصیلات تکمیلی (خودگردان) علامه طباطبایی با هدف آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور، توسعه و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب داوطلبان ورود به دانشگاه از داخل و خارج کشور و نیز توسعه مرزهای دانش از طریق جذب اعضای هیئت علمی‌توانمند و نهادینه کردن ارتباط پژوهش و صنعت بر اساس تجربیات سایر کشورها و نهایتاً ایجاد تحول در یادگیری مبتنی بر روش‌های نوین آموزشی بر اساس مصوبات شماره ۱۶۱۵۹۱/۲۲/۲ مورخ ۱۳۹۱/۸/۶ شورای گسترش آموزش عالی راه اندازی شد.

پردیس مجموعه‌ای منسجم و متشکل از ۱۱ گروه آموزشی است که در یک فضای آموزشی خاص عهده‌دار وظایف آموزشی و پژوهشی با استفاده از اعضای هیئت علمی دانشگاه در صورت لزوم، اعضای هیئت علمی مدعو است. این مجموعه تا قبل از سال ۱۳۷۰ به‌عنوان مرکز آموزش‌های تخصصی آزاد، به منظور تأمین نیاز های آموزشی سازمان‌های متقاضی، فعالیت خودرا با اجرای دوره‌های کوتاه مدت آغاز نمود و از سال ۱۳۷۱ با توجه به تدوین آیین‌نامه دوره‌های معادل از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را گسترش و نسبت به پذیرش دانشجو در دوره‌های معادل هر یک از مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های دایر در دانشگاه اقدام کرد. با توجه به تغیرات حاصله در ضوابط پذیرش و دستورالعمل‌های وازرت متبوع مبنی بر حذف دوره‌های معادل، با حذف دوره‌های معادل از برنامه کاری این مجموعه، علاوه بر دوره‌های غیر رسمی کوتاه مدت از جمله دوره‌های (مکالمه زبان انگلیسی، آزمون عمومی دوره دکتری و آزمون بین‌المللی TOEFL، زبان فرانسه و غیره ....)، با کسب مجوز از وزارت متبوع فعالیت این مرکز از سال ۱۳۸۳ در اجرای دوره‌های نیمه حضوری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آغاز شد. گذشته از دوره‌های نیمه حضوری، از سال ۱۳۹۱ نیز در قالب عنوان جدید پردیس دانشگاهی، تحصیلات تکمیلی خودگردان نیز در قالب ۳۳ رشته کارشناسی ارشد و ۴۴ رشته در مقطع دکتری آغاز شده است.

در حال حاضر و با تصویب هیئت امنای دانشگاه، برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های آزاد تخصصی، آموزش مجازی و آموزش بین‌الملل دانشگاه در کنار تحصیلات تکمیلی خودگردان در پردیس دانشگاهی متمرکز است.


به اشتراک بگذارید:
برای دریافت اخبار جدید و اطلاع از دوره های آموزشی در خبرنامه سایت عضو شده و با مراجعه به ایمیل، عضویت خود را تکمیل کنید. آموزش عضویت

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی‌شود


پاسخگو هستیم
گفتگوی آنلاین

برای شروع مکالمه بر روی یک گزینه کلیک کنید

لطفا برای شروع گفتگو فقط پیام متنی ارسال کنید.