خانه دکتری » رشته های دکتری » رشته های گروه علوم انسانی » دکتری رشته مدیریت بازرگانی/ منابع آزمون
معرفی رشته دکتری مدیریت بازرگانی و راهبردی

دکتری مدیریت بازرگانی یکی از رشته­ های آموزش عالی است. هدف آن تربیت و تفهیم نیروی انسانی متخصص در جهت ارتقای سطح اقتصادی و بازرگانی است. دانشجویان این رشته پس از پایان دوره تحصیلی خود مهارت­های کافی جهت اداره ی نبض بازار از سود و زیان ها را فراخواهند گرفت.

دکتری مدیریت بازرگانی در واقع یکی از ارکان مهم شرکت­ها و نهادهای تجاری است چرا که لازمه موفقیت داشتن مدیری با تدابیر مدیریتی و اقتصادی است. به این جهت که بتواند ارتباط بین مشتری و خریدار را به درستی برقرار کند. در واقع یک مدیر بازرگانی اصلی­ترین نقش را در سود و زیان شرکت ها و نهادهای تجاری می­تواند ایفا کند.آینده مدیریت بازرگانی نیز با توجه به توضیحات داده شده خوب پیش­بینی می­شود .

دکتری رشته مدیریت بازرگانی/ منابع آزمون



دکتری مدیریت بازرگانی و راهبردی به مدیریت راهبردی به صورت تئوری و عملی در کسب و کار می پردازد. ضرورت و اهمیت دوره دکتری مدیریت بازرگانی و راهبردی در آشنا سازی دانشجویان با نقش مدیریت راهبردی به طور نظری و عملی در کسب و کار است. همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص با توانایی تحقیق، آموزش و نظریه پردازی در زمینه مدیریت راهبردی کسب و کار بر اهمیت دوره می افزاید.

رشته های مجاز برای شرکت در آزمون دکتری مدیریت بازرگانی و راهبردی

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها میتوانند در آزمون دکتری مدیریت راهبردی شرکت کنند.


طول دوره دکتری مدیریت بازرگانی و راهبردی

طول دوره حداکثر 10 نیم سال تحصیلی است که شامل واحد های نظری و پایان نامه خواهد بود. طول هر نیم سال تحصیلی 16 هفته است. در این دوره علاوه بر درس های نظری، دانشجویان موظف هستند قابلیت و مهارت های خود را در چهارچوب تحقیق در مورد یکی از مسائل بنیادی یا کاربردی مدیریت راهبردی نشان دهند.

منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی 1400

قابل توجه است که منابع زبان عمومی دکتری و منابع استعداد تحصیلی که بین داوطلبان رشته‌های امتحانی مختلف یکسان است، در صفحات مربوطه درج شده که داوطلبان می‌توانند به این صفحات مراجعه نمایند. همچنین امکان دانلود جزوات و بسته های آموزشی زبان عمومی و استعداد تحصیلی در صفحات مذکور برای داوطلبان عزیز فراهم شده است.


منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی 1400

دروس در سطح کارشناسی
آمار و کاربرد آن در مدیریت
آمار و کاربرد آن در مدیریت، دکتر عادل آذر و منصور مومنی و سعید جعفری

مبانی سازمان و مدیریت


منابع انسانی، اسفندیار سعادت

تجزیه و تحلیل سیستم‌ها، علی رضائیان

طراحی و ساختار ، رابینز

رفتار سازمانی، علی رضائیان

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام
مدیریت ما، مدیریت اسلامی در پرتو نهج‌البلاغه امامعلی، علی‌اصغرپور عزت، بنیاد نهج‌البلاغه

مدیریت اسلامی، رویکردها، علی نقی امیری و حسن عابدی جعفری، سمت

مدیریت اسلامی، علی‌اکبر افجه‌ای، جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی

مدیریت اسلامی و الگوهای آن، لطف‌الله فروزنده دهکری، دانشگاه پیام نور

اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن، ولی الله نقی‌پورفر، مرکز آموزش مدیریت دولتی

مدیریت در اسلام، زیر نظر دکتر سید مهدی الوانی، انتشارات حوزه و دانشگاه

دروس در سطح کارشناسی ارشد
بازاریابی و مدیریت بازار
کتاب اصول بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ، مترجم بهمن فروزنده، انتشارات آموخته.

کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر و کوین کلر، ترجمه مهدی امیر جعفری، انتشارات نص.

کتاب بازاریابی و مدیریت بازار، تالیف احمد روستا، داور ونوس و عبدالحمید ابراهیمی، انتشارات سمت.

کتاب مدیریت استراتژیک بازاریابی، تالیف الگزاندر چرنو، ترجمه کامبیز حیدرزاده و نیما شجاعی، انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی.

کتاب مدیریت بازار (مدیریت بازاریابی)، تالیف داود محبعلی و علی اکبر فرهنگی، انتشارات امیرکبیر.

کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف داور ونوس، انتشارات نگاه دانش نوین.

کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف مهرداد پِرِچ و کیانوش کلانتری، انتشارات شهر آب، آینده سازان.

کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف رضا مناجاتی، انتشارات نگاه دانش.

کتاب اصول مدیریت بازاریابی، تالیف جف لنکستر و لستر مسینگهام، مترجمان حسین نوروزی و نیما سلطانی نژاد، انتشارات مهربان.

کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف سید جواد پورحسینی، انتشارات علوی فرهیخته.

کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف مسعود مشهدی، انتشارات پوران پژوهش.

کتاب بازاریابی و مدیریت بازار (با نگرش مدرن)، تالیف مهرداد علیپور، انتشارات به آوران.

کتاب بازاریابی (مدیریت بازار)، تالیف شاهرخ افلاکی، انتشارات کیومرث.

کتاب مفاهیم بازاریابی و مدیریت بازار، تالیف رسول رحمتی نودهی، انتشارات گسترش فرهنگ کتاب.

کتاب قضایایی در بازاریابی و مدیریت بازار، تالیف داور ونوس، انتشارات سمت.

کتاب مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران، تالیف پرویز درگی، انتشارات بازاریابی.

کتاب تحلیلی بازاریابی و مدیریت بازار ویژه دانشجویان مدیریت، تالیف محمدحسین بلاغی اینالو، انتشارات راه.

کتاب بازاریابی و مدیریت بازار (رشته مدیریت بازرگانی)، تالیف حسن الوداری، انتشارات دانشگاه پیام نور.

کتاب مبانی مدیریت بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر، مترجم علی پارساییان، انتشارات ترمه.

کتاب تحقیقات بازاریابی، تالیف داور ونوس، احمد روستا و عبدالحمید ابراهیمی، انتشارات سمت.

کتاب استراتژی بازاریابی با رویکردی تصمیم محور، تالیف هارپر بوید، جان مالینز، جان کلود لرش و اورویل واکر، مترجمان سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی.

کتاب مدلهای کمی در تحقیقات بازاریابی، تالیف فیلیپ هانس و ریچارد پاپ، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات کساکاوش.

کتاب بازاریابی خلاق: روش های کشف ایده های راه گشا در بازاریابی، تالیف فرناندو تریاس دبس و فیلیپ کاتلر، مترجمان کامبیز حیدرزاده و رضا رادفر، انتشارات کساکاوش.

کتاب ده اشتباه نابخشودنی در بازاریابی: نشانه ها و راه حل ها، تالیف فیلیپ کاتلر، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات کساکاوش.

کتاب برنامه ریزی بازاریابی: مفاهیم، الگوها، ساختارها، استراتژی ها، تجربیات و مستندات، تالیف علی اکبر اسلام، انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی.

کتاب بازاریابی پیشرفته، تالیف محمدحسین منتظری فر، انتشارات ضریح آفتاب.

کتاب برنامه بازاریابی (راهنمای عملی تدوین و اجرای برنامه بازاریابی)، مولفان حسین منتی، علی متولی، کاظم چاوشی و فاطمه یاوری گهر، انتشارات ترمه.

رفتار مصرف کننده
کتاب رفتار مصرف کننده، تالیف جان مون و میشل مور، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات کتاب مهربان.

کتاب رفتار مصرف کننده، تالیف سیدرضا سیدجوادین و محمدرحیم اسفیدانی، انتشارات دانشگاه تهران.

کتاب رفتار مصرف کننده، تالیف لئون شیفمن و لزلی کانوک، مترجمان مسعود کرمی و شهرزاد پوریان، انتشارات مهربان نشر.

کتاب رفتار مصرف کننده، تالیف دل هاوکینز، راجر بست و کنث کانی، مترجم احمد روستا و عطیه بطحائی، انتشارات سارگل.

کتاب رفتار مصرف کننده، تالیف سیدرضا سیدجوادین، انتشارات دانشگاه تهران.

کتاب رفتار مصرف کننده: خریدن، داشتن و بودن، تالیف مایکل آر. سولومون، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات بازاریابی.

کتاب هیجان و منطق در رفتار مصرف کننده، تالیف چادهوری، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات سیته.

کتاب رفتار مصرف کننده، تالیف منصور صمدی، انتشارات آییژ.

کتاب برند سازی عصب پایه: انتخاب برند مبتنی بر اعصاب، تالیف پیترای استیدل، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات موسسه کتاب مهربان نشر.

کتاب (بازاریابی عصبی کنکاش در مغز مصرف کننده) بازاریابی عصب پایه، تالیف لئون زوراویکی، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات علم.

آینده شغلی رشته دکتری مدیریت بازرگانی

فارغ التحصيلان دکتری مدیریت بازرگانی با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوين استراتژي­هاي سازماني، شناخت مشتريان و نحوه ارتباط با آن­ها، شناخت فرايندهاي فروش، بازاريابي و خدمات به مشتريان زمينه لازم جهت استخدام در واحدهاي بازرگاني سازمان­ها را داشته و نسبت به ساير گرايش­هاي مديريت با توجه به نبود رشته ­اي جايگزين از بازار کار مناسبي برخوردارند.

ضمن اين­که دانشجويان دکتری مدیریت بازرگانی با توجه به شناخت کافي از کسب­ وکار و نحوه ايجاد تجارت موفق شانس زيادي براي موفقيت در حيطه کارآفريني و تشکيل کسب وکارجديد دارند. آن­ها می­توانند در موسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور،کارگزینی، امور مالی و بازاریابی مشغول به کار شوند.

فارغ التحصیلان رشته دکتری مدیریت بازرگانی به خوبی می­توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمان­های بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می­رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیت­های بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. 

علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می­توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروزه در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول به کار شوند.



به اشتراک بگذارید:
برای دریافت اخبار جدید و اطلاع از دوره های آموزشی در خبرنامه سایت عضو شده و با مراجعه به ایمیل، عضویت خود را تکمیل کنید. آموزش عضویت

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی‌شود


پاسخگو هستیم
گفتگوی آنلاین

برای شروع مکالمه بر روی یک گزینه کلیک کنید

لطفا برای شروع گفتگو فقط پیام متنی ارسال کنید.