خانه دکتری » حذف امتیاز مقاله از ارتقای اساتید علوم پزشکی / کاهش پژوهش غیراصیل
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از پیشنهاد به هیات ممیزه این وزارتخانه برای تغییر در آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی علوم پزشکی ویژه سرآمدان آموزش و درمان خبر داد.

به گزارش خانه دکتری، دکتر شاهین آخوندزاده افزود: پیشنهاد معاونت تحقیقات و فناوری به هیات ممیزه وزارت بهداشت این است که اجبار امتیاز مقاله برای برخی از اعضای هیات علمی که در حوزه های خود سرآمد هستند، حذف شود.

وی افزود: ما اعتقاد داریم یک استاد دانشگاه ، ممکن است معلم خوبی باشد و یا جراح خوبی باشد و حتما نباید برای ارتقاء به دانشیاری و استادی مجبورش کنیم که مقاله بنویسد. کسی باید پژوهش کند که واقعا پژوهش را دوست داشته باشد.

آخوندزاده اظهار داشت: هم اکنون اگر یک دانشگاهی ۱۰۰ عضو هیات علمی داشته باشد ۳۰ نفر می توانند پژوهش اصیل انجام دهند و ۷۰ نفر دیگر خدمات آموزشی و درمانی خود را انجام می دهند. حال اگر افرادی که در حوزه آموزش و درمان کار می کنند را مجبور کنیم مقاله بنویسند مقاله غیر اصیل نوشته می شود.

وی تاکید کرد: باید به سمتی برویم که اعضای هیات علمی بتوانند از مسیرهای آموزش و خدمت ارتقاء پیدا کنند.  خدمت هم در علوم پزشکی یعنی کار درمانی، جراحی و بیمار دیدن است. 

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: مدل ارتقاء اعضای هیات علمی در ایران یک مدل مخلوط است که آموزش، پژوهش و خدمات را در برمی گیرد. ما معتقدیم افراد توانمند در هر یک از این سه حوزه، باید از مسیر خودشان ارتقاء پیدا کنند.

آخوندزاده اضافه کرد: در قانون ارتقاء جدید اعضای هیات علمی آمده است که اگر فردی سرآمد آموزشی باشد ۵۰ درصد امتیازات را کسب می کند که به نظر می رسد این میزان باید به ۱۰۰ درصد امتیاز افزایش پیدا کند و دیگر نیازی به کسب امتیازات پژوهشی نداشته باشد.

به اشتراک بگذارید:
برای اطلاع از اخبار و مطالب جدید در خبرنامه سایت عضو شده و با مراجعه به ایمیل، عضویت خود را تکمیل کنید. آموزش عضویت

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی‌شود